Springe direkt zu Inhalt

Forschergruppe auf der SCMS

Seattle Header

Seattle Header

News vom 13.03.2014

Auf der diesjährigen Konferenz der Society for Cinema and Media Studies (SCMS) in Seattle werden mehrere Mitglieder der Forschergruppe Vorträge halten.

Frank Kelleter, Kathleen Loock, Ilka Brasch und Jason Mittell tragen in unterschiedlichen Panels vor. Die Titel der Panels und Vorträge können der folgenden Liste entnommen werden.

D14: Contemporary Issues in Cinematic Remaking
Moderation: Sean O'Sullivan (Ohio State Universität)
Reaktion: Jennifer Forrest (Texas State Universität)

  • Frank Kelleter (Freie Universitat Berlin), "The Remake as Fetish Art: Gus Van Sant's "Psycho" and the Franchise That Knew Too Much"

  • Kathleen Loock (Freie University Berlin), "Hollywood’s Franchise Era and the Logic of Remaking"

  • Constantine Verevis (Monash Universität), "New Millennial Remakes"


L23: "Breaking Bad": Looking Back and Moving Forward
Moderation:: Myles McNutt (Universität Wisconsin, Madison)

  • Radha O'Meara (Massey Universität), "Cooking with Gas: Phases of Style in "Breaking Bad""

  • Myles McNutt (Universität Wisconsin, Madison), "Best Supporting City in a Drama Series?: Mapping the Meanings of Albuquerque in "Breaking Bad""

  • Jason Mittell (Middlebury College), "Skyler's Story: "Breaking Bad," Serial Melodrama, and Character Chemistry"

  • Sean O'Sullivan (Ohio State Universität), "The Inevitable and the Surprise"

Q6: Film and the Serial World: Theory, Audience, Diegesis
Moderation:Scott Higgins (Wesleyan Universität)

  • Julika Griem (Goethe Universität Frankfurt), "Mundophoria? Accounting for the Profusion of Vast Serial Worlds"

  • Ilka Brasch (Universität Hannover), "“Structuring Serial Worlds: New and Fictional Media in Film Serials of the 1910s”"

  • Rafael Vela (Eastside Memorial HS), "Creating the Ideal Youth Gang"

  • Scott Higgins (Wesleyan Universität), "A World of Play: Narrative Architecture in the Sound Serial"

Mehr Informationen sind auf der Seite der SCMS zu finden.

96 / 100